Beställda solhattar

Fick en beställning av en väninna i dag, på en -blå, nej grön solhatt, sån som Maja har. Fixade både en blå och en grön åt Linus (Majas pojkvän som synts rätt så ofta här på bloggen), så får hon välja eller se om hon vill ha båda.



Det blåa tyget med Byggare Bob är Robins gamla gardin, det gröna var en dyna från ikea som jag slaktat för fyllningens och det snygga tygets skull. Fodret är en stuv jag fått av en annan väninna och kantbanden är från min mormor. Total återanvändning. (overlockens tråd hittade jag på emmaus)



insidan är också söt.......



Gillar Bob, han är så händig :)

Jättenöjd med dessa, me like! 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Superfina! Jag har precis sytt klart en solhatt till min lille kille och den kommer nog upp i min blogg imorgon. Jag tror det är samma mönster vi använt (från senaste Ottobre). Ett toppenbra mönster för solhatt :-)

2009-07-02 @ 22:25:16
URL: http://krimskramsy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0