Tygtryck

har åstadkommit mitt allra första tygtryck, blev överraskningsinbjuden till ett kalas och ville göra något själv så igår kväll plockade jag äntligen fra tryckfärgen och fixade till ett par älgar som blev pannlappar åt en jägare.



bliderna blev inte riktigt jämna i färgen men jag är nöjd ändå och hoppas att mottagaren också gillar dem. (de ser värre ut i blixtljuset än i verkligheten)

klockan är 6 på morgonen nu och jag har redan varit uppe ett par timmar med en liten tös som de senaste nätterna tyckt att det är överuppskattat att sova.  Var lite sur och steg upp med henne så gubben skulle få sova lite när han sen skall på jobb. Bytte hennes kläder och sätter henne i sittern, knäpper på tv:n, fixar igång en dvd med ritat för hon gillar att titta. Tänker smita in i syrummet för att sy den sista sömmen på pannlapparna medan hon är nöjd (tar ca 2 minuter) och när jag kommer till baka till henne så SOVER hon. Tack för det.



Kommentarer
Postat av: Doris & Assar

Visst är det kul att trycka! :-)

2009-01-12 @ 09:38:32
URL: http://dorisassar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0