Lördag!!

Skönt med Lördag, hela familjen hemma. Idag har vi varit och firat Farsdag med min far, vi fick underbar mat och vi åt förståss så mycket att man fick lova att öppna byxknappen för att kunna andas :-) Vi firade min far idag då vi skall iväg och fira gubbens far i morgon på "riktiga" Farsdagen.

Har också hunnit sy lite, konstaterade att lilltösen inte har en enda vit body (som går på mera då hon växer så det knakar) när vi skulle klä på och fara i väg idag, så jag började sy på en men tiden räckte inte till så jag fick slutföra den senare på kvällen. för att den inte skulle vara helt vit fixade jag en stjärna på bröstet (den syns ju inte om man vill ha den under en nätt tunika eller liknande) av en rödvitrandig marimekkotrikåstuv. (hade tur att fynda en låda med marimekkotrikå stuvar och lite större bitar ca 5,5kg + uppskattningsvis 150m trikåkantningsband i olika färger för det  rimliga priset 6€)
ville ha en byxa till men fanns inte tillräckligt stora bitar av det smalrandiga rödvita så det blev det bredrandiga istället och min man konstaterade att det är clownbyxor. Håller ni med??? både byxan och bodyn storlek 62 (stoora, mera som 68 cl)



möstret till bodyn är kuvertmodellen från ottobre, byxorna  eget.

är jättenöjd med kantningarna,  jippii det börjar likna något. Stämmer som dom säger -"Övning ger färdighet" . tråkigt men sant.

Vill ännu visa ett av höstens projekt:





två bodyn till gjorda med samma mönster som den översta. den blåturkosa är en doredo ( strl. 62), har varirt ett linne i sitt förra liv, jätte trevlig trikå med mycket lycra, behåller sin form bra vid användning och en igelkott på bröstet.

Den nedre av ett tyg ropat från nätet och mudden är också från huuto.net. Storlek 68cl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0