Live bild

Här är den utlovade livebilden på lekdressen.



"Det bästa man har sätter man på bordet"

gårdagens projekt var två bodyn  med knäppning i axelsömmen, ny modell för mej (Ottobre 1/2006) och de är ännu för stor åt Maja så jag vet inte ännu vad jag tycker om modellen.



Denna är sydd i ett "äkta"  retrotyg, Min mamma jobbade på FIX i mitten på 70-talet, och jag har förstått att detta tyg är därifrån, skall föreställa näckrosor tror jag. Supermjukt och behagligt, en gammal Teneriffa t-skjorta fick bli ärmar och rygg då jag endast hade en liten bit av näckrosorna. Lika bra det för det skulle nog ha blivit plottrigt om hela varit i samma tyg.



Samma modell. Tyget är budat från huuto.net och kantbandet likaså.  det är trikå med lycra (?) i och är ganska tjock.

De var enkla att sy och jag är så nöjd när jag får till kantbanden så att det ser riktigt snyggt ut. Me love tvillingnålen (annat var det förr :)    )

Sydde också två dreggellappar åt henne då hon dregglar otroligt mycke redan. Bilder kommer senare.

bilder på höstprojekt:



Denna syddes innan Maja föddes, stretchfrotte' fodrad med trikå, jätteskön. Denna har hon när hon sover ute i vagnen på dagen,



Denna hade Stina på sig på Majas dop, tyget fick jag av en väninna och fodret från min mammas gömmor. Mönstret fån någon sommar Ottobre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0