160 bitar marimekko-trikå???

vad göra med 160 stycken små bitar marimekko-trikå? Jag köpte en låda med vad jag översatte till typ stuvar (tilkkuja) och först senare kom jag på att tilkkuja är "qviltningslappar"  tur så var största delen av mina 5,5 kg trikå inte så små utan där fanns också flera 0,5 - 1 m bitar också (ibland kan man fynda 5,5 kg för 5 € när den annars kostar 22€/m

men tog tag i saken och gjorde detta, men vet inte riktigt hur jag skall avsluta detta projekt. lakansväv och vadd kanske??? måttena blev i allafall 130*210cm



Kan inte heller bestämma mej för om det är fult eller ok.

har också gjort en väska som jag hitta inspiration till på någons blogg (ursäkta igen, men jag är totalt namnanalfabet)
tyget och fodret  är budat på huuto.net.



Sen har jag också hunnit med lite doredo, äldre dotterns huppari med lekislogo



Hade ett allt för litet halshål och hon har inte velat använda den. Men tyget är mjukt och skönt så efter att den legat och skräpat i ett par år tänkte jag laga om den till



en body åt maja. Hade ett mönster som skulle ha knäppning på axeln, men halsrundningen var för bred på hupparin så jag fick improvisera en raglanskärning i stället, och det blev sådär.... borde också ha tagit i beaktande att collage inte töjer lika bra som trikå så den blev lite bökig att ta av och på men den sitter bra när den är på och är mjuk och skön.

Dessutom har min kreativa dotter själv lagat mönster och "konstruerat" en mössa till sin docka vill också sätta upp bildbevis på den



Det är hon själv som är fotograf också.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint lapptäcke! Blev snyggt med ränderna omväxlande åt olika håll.

2008-11-20 @ 10:06:27
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh så fint täcke. vart har du fyndat den fina lådan någonstans?

2008-11-20 @ 20:41:47
Postat av: johanna

Hej jag tycker din väska är jättefin har du inget mönster? :)

Det skulle vara jätte snällt om du ville hjälpa mig :P

2011-03-21 @ 14:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0