Santa Lucia

Igår var det julfest på lekis, första gången som den ordnades utomhus, kallt men annars fint väder. Lite sorgligt var det  med tanke på att det var Stinas sista lekisjulfest, nära år är det skola för hela slanten. Får se om Maja fortsätter vår lekiskarriär där i höst eller bryts vår 7 åriga närvaro till våren...... där är jättetrevliga tanter så jag hoppas att vi kan fortsätta där när Maja blivit lite större.

nåja, syprojekt:



Stina fick för en tid sen en jättesöt t-skjorta, som med pappas hjälp (kanske övervakning är mera sant :)  ) fick trevliga prickar av svart vattenfärg över hela framsidan som inte gick bort i tvätten. nu blev bakstycket framstycke  på Majas body. Bakstycket blev vitt. Detta är i övrigt en sensationell bild,  Maja har TUTT!!!! kanske tredje gånggen som hon suger på en.





En vändbar handväska. Ena sidan svart manchester och andra sidan ett 70 tals tyg från huuto.net. Eget mönster.



En till handväska, och i bakgrunden kan man "beundra" min goda vän Emerald.



stickprojekt, Hittade Novitas Mamba när vi var till Salo förra fredagen,  stickade hastigt ihop en klänning i storlek 74/ tunika storlek 86 blir inte så snyggt med så grovt garn ocg 8 mm stickor, men det går snabbt. Blev garn kvar, får se vad det skall bli av det. saknas ännu en knapp till halsöppningen.


Sen har det varit en del påbörjade projekt och så förståss mera julklappar som ni får se senare.

GOD JUL!!!

ifall vi inte hörs och syns mera före.

Nette

Kommentarer
Postat av: Linda (linjo)

Vad kreativ du är!

Bodyn blev supersöt och den blåbruna väskan gillar jag skarpt!

Sedan avundas jag att du kan sticka ihop något bara sådär. Jag kan inte ens sticka en halsduk som blir rak och fin ;-)

2008-12-18 @ 12:03:14
URL: http://sabygard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0