Julen närmar sig med stormsteg.

Igår var vi till Salo och julshoppade och mitt personliga "shoppingmål" var Eurokangas. JAg fyndade helt ljuvliga tyger till nästan löjliga priser.



överst tillvänster ett stadigt bommullstyg "kärleksträd" 1 meter, prickig rosa trikå 1m, dödskallebommul 0,3m (sonen har beställt en ny börs) Randig bommull 1m, rosa och grå mudd 1/2m var, nedre raden 2 meter lila smalspårig manchester med prickar, satintyg med hjärtan 1½ meter och rosa strechfrotte 1,2 meter= 9 meter tyg och allt detta för 42€,

på torsdagen var jag in till stan och tog en rundtur på Emmaus. Resultatet blev:



en julduk med hjärtan, 4 stolddynsöverdrag i ljuvligt smultrontyg, ett dynvar med ljusblå blommor, en julgardin i grönt, ett underlakan med rosor och två gardiner i brunt med vita löv, som nya total satsning 10,20€

veckans projekt har varit:

Handväskor:




En kort bent/ärmad pyamas åt sonen (som alltid har varmt)



tyget är trikåstuvar på min "marimekkolåda", byxorna ser små ut, men det beror på att sonen är rumplös och axelbred :)



Har äntligen slutfört lapptäcksprojektet, lade vadd emellan och ett ikea underlakan till baksida. Slutliga måtten blev 134*213 cm. Mjukt och skönt, vet inte vad jag skall göra av det ännu dock.....



tygblöjor åt min väninnas lilla pöjk......




Livebild på sonen i sin nya jumper och i favoritbyxorna. Tur att han alldit blir så bra på bild :)

Sen har det pysslats mera julöverraskningar, så det blir det bloggning om först senare.....

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilkan fina saker! Särskilt väskan med hjärtan och pläden var superfina!

2008-12-13 @ 10:01:12
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0