Solhatt

Nu fick jag den "riktiga" solhatten sydd, fast jag gillar prototypen bra också. Denna har varit på hårdtest idag då Maja varit ute i nästan 9 timmar. Hon bara måste vara den snällaste ungen som finns, inte ens ett litet pirr på hela dagen. Annat är det på natten då hon ännu också vaknar minst 2 ggr och ibland oftare.

Tyget är en underbar duk från Hemtex, mönstret är från Ottobre. Har klippt ut ett annat projekt från den duken, och vad det är  får ni se här snart.





Och som kontrast mot alla mina suddiga bilder av halva huvuden, så är jag jätte nöjd med dessa. Det här är ungefär det bästa man kan få med vår kamera (Pentax Optio s7) Och som så många gånger förr, undrar jag för mej själv. -Hur kan jag och gubben ha fått så snygga ungar???

På begäran sätter jag in bilder på Maja och hennes "pojkvän" Linus från deras senaste date i Torsdags.





Man kan ha så kul med lådan till storasysters nya cykelhjälm.



Nu ska du få en puss, vare sig du vill eller inte :)

Kommentarer
Postat av: SiriR

Så fin solhatt!

Og veldig søt datter:)

2009-05-17 @ 19:36:04
URL: http://sirisdesign.blogspot.com
Postat av: MosterMia

Oj va maja e sööt.. Och sånt pusskalas endå! :D

2009-05-18 @ 14:57:13
Postat av: Marie

Vilka sötnosar! Finns det något härligare än småbarn?



Vilken fin hatt och klänning hon fick. Tyget var ju helt underbart. Ibland så kan jag sakna en liten tjej att sy till. Det finns ju så himla mycket fina tyger att sy klänningar, tunikor, kjolar mm av. Det blir tyvärr lite enformigare att sy till killar.

2009-05-21 @ 09:24:05
URL: http://tjohaliasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0