Senaste nytt

Nu har jag igen dragit ut på blogguppdateringen, det är nog insättning av foton som tar mest imot för mej.

Senast pysslat är:

 

Muddbyxor, jepp ett tredje par blev det också, svarta är utsidan och babyblått foder (är dock helt vändsydda så man kan använda dom vilket som) det är mycket roligare att sy något som verkligen behövs är att bara sy för skojs skull. Det svarta tyget med vita "gräs" på en gardin som min mamma ärvt av en väninna och jag ärvt av henne. Det blå med nallar  är en barngardin som jag fått av min väninna Leena (hon har doggen som jag sydde hundtäcket till), så dett blev väldigt billiga byxor.

+ gick snabbt att sy och dottern gillar

-  Det finns kanske flickigare tyger :)



In action!!



Sydde ett par jazzbyxor i ett stretchigt vävt blandtyg åt henne med när jag var på G. Har haft detta tyg i skåpet en tid och klämt på det ofta. Gillar mönstret och hur skönt detta tyg är, har ropat in det från huuto.net  någon gång och fick inte tag på mera. Nu är det slut och det känns trist på ett vis och tillika skönt att äntligen ha använt det, ingen blir ju gladar av att det ligger i skåpet.

Dessutom blev det ett par jeans i ett underbart mjukt stretchjeans tyg. Det är nästan lite för stretchigt. Pyntade upp dem med småbitar av det rosa blomtyget från jazzbyxorna och med ett blått/guldigt band som jag ropat in från samma försäljare som jeanstyget. Var nöjd med att gylfen äntligen börja löpa för mej :)

       


Har även stickat ett par sockor till sonen , helt basic, mönster som jag lärt mej av min mamma och en massa gamla garn som jag fått härifrån och därifrån. 



Dagens tygfynd från Emmaus,

ett gult påslakan med prästkragar, Ett dynvar och två gardinlängder (130 *220 cm) som jag blev kär i, gillar tyget men har inte en blek blå aning om vad jag skall göra med det. Totalt 6€.


Kommentarer
Postat av: Maria

Det blågröna tyget var ju jättefint!

2009-01-20 @ 08:20:22
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Malin

Tackar! Vilka fina byxor dottern fått :-) Och härliga tygfynd du gjort!!

2009-01-24 @ 09:33:40
URL: http://malinssyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0