dagens stund vid symaskinen.....

blev till detta:



en Esmeralda t-skjorta åt dottern, blev så nöjd med halskantningen att jag måste kanta ärmarna och nedre fållen med :)

Och:



En dödskalle t-skjorta åt sonen. Han har redan en pyamas av detta tyg, häftig trikå som ja budat på huuto.net för en billig peng.

lite bilder på skapelser jag gjort tidigare under hösten:

 

oj, hon blev visst på ligg, tre timma satte jag och applicerade (heter det så???) stjärnor, smmanlagt är där 14 st. hon ser lite ut som en motorcrossförare :) grunden till mönstren är från ottobre.

Det gula är britex och applikationerna och passpoalerna är av bommull.

Den var kul att sy, gillar att det är lite petjobb, som med passpoalerna, fickorna i jackan och stjärnorna.

Enda tråkiga är att jackan blev lite i kortaste laget.

Stinas Höstrock:



Sorry, blev på ligg igen, Stina gillar sin rock massor, för att den är skön och för att hon alltid vinner i "under hökens vingar kom..." på dagis. (man får gå framåt om man har en viss färg på sig, först framme vinner.) Och Stina har ju alla färger på sin rock.

Tyget är ju från ikea som ni ser, fodrad med tunnt "vadd" och har fodertyg av ett gammalt bommulls lakan. Lagom varm just nu.

Mönstret är egen ritat, från ett ottobremönster i storlek 98 till ca 122/128 och helt omändrat :)

Nere i hörnet skymtar man också min första "lekiskasse" måste ju som alla andra prova på att laga en sån. Mönstret till den hittade jag på en annan syblogg, ursäkta mej men jag minns inte vilken det var.

tyget till kassen är från ikea, det har tidigare tjänstgjort som sovrumsgardin och fodret är min mammas gamla köksgardin. Välanvänd = väldigt smutsig just nu.



Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Vad mycket fint du har sytt!

2008-11-08 @ 10:22:51
URL: http://lillofant.blogspot.com
Postat av: Nette

Tack

2008-11-08 @ 16:56:41
Postat av: Bubben/Erica

Oh. Gillade den gula jackan och byxorna jättemycket. supersnyggt, precis i min smak!

2008-11-08 @ 23:11:40
URL: http://www.lillabubben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0