Mycket nytt..... (av gammalt)

Denna kappa fick jag av en dam som inte hade någon användning för den mera och eftersom den var ganska blaskig ifägen ville jag prova på att färga den. Ville ha rosa men det fanns förståss inte så jag köpte cherry red. dock var kappan av 30% bommull och 70% polyester (som inte kan färgas) med resultatet gammelrosa. Blev faktiskt jätte nöjd med den. Kastade med lite andra tyger som jag visste att inte skulle bli använda så som de var.

Tygerna före:



Och efter



Av kappa sydde jag en vinterhalare åt Maja. Gord efter ett mönster ut Ottobre som visade sig vara jättekonstigt så jag har gjort om allt utom halsöppningen och den är jag mest missnöjd med.



Fin blev den. synd att säsongen börjar vara över så den blir inte så mycket använd.

- sydde över dragkeden när jag sydde ihop grensömmen och kraschade overlocken. Syreparatören  gav en vink om att det skulle bli dyrt, men han fixade det slutligen på samma taxa som en vanlig genomgång (puuuh!!)

PS. Nu har Maja också fått prickar på kroppen. vem misstänker vattkoppor? DS.

Kommentarer
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Aha, det var detta du menade med redo. Jag tänkte på är du redo att börja. :) Inte alltid den skarpaste kniven i lådan. Men jättefina saker du gör!

2009-03-31 @ 19:45:16
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0