Bloggning får lite vänta.....

Jag har sytt "massor ", förstört min overlock, fått den reparerad och sen sytt ännu mera sen jag bloggat sist, MEN ioch med att gubben varit  i Lappland  hela från Söndagen och han tog min kamera med sig och lilla Maja 6 mån (redan) har rossel i bröstet och feber, äter inte, sover inte och är inte direkt glad när hon är vaken + att Stina fått vattkoppor och börjar bli rejält trött och lessen så får jag vänta med bilder tills förstärkningen kommer hem på Lördagsnatten.

Men det är på kommande!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack för berömmet ännu en gång!

Jag har ett hus som jag byggt själv för kanske 6 år sedan. Då bode jag själv och kunda ägna tid åt en massa konstiga saker! Sedan flyttade jag ihop med min man, och när vi väntade barn för tre år sedan flyttade vi och huset hamnade i källare. Där står det nu, ganska oåtkomligt, och ärligt talat så känns det inte helt aktuellt att plocka fram det med en tvååring i huset...

Men det jag pysslar ihop har jag tänkt skall få sin plats i det här huset så småningom! Det finns dock planer på att ändra en hel del på huset, gör lite mer burspråk, något torn, och lite rum som vetter åt andra, håll, som en städskrubb som bara går att titta in i, för att göra det hela lite roligare!

2009-03-13 @ 14:38:58
URL: http://myminiatureworld.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Hej!



Nej, det är inte riktiga tegelstenar! Det är ett golv som jag har gjort av samma lera som krukorna. Jag kavlade ut en platta, drog linjer med en kniv, gjorde några fågel- och kattfotspår (som det ju finns i gamla tegelstenar då de fick torka utomhus), och så fick det torka. Sedan fyllde jag i skårorna med vit färg, sandpapprade lite eftersom leran ju blir ojämn av allt hanterande, och sedan patinerade jag det vill säga gnuggade in lite färg för at få tegelstenarna att se olika hårt brända ut. Jag använde min dotters Lyra- pennor, i olika bruna nyanser och kobolt!

2009-03-14 @ 10:50:13
Postat av: Helena

Hej!



Nej, det är inte riktiga tegelstenar! Det är ett golv som jag har gjort av samma lera som krukorna. Jag kavlade ut en platta, drog linjer med en kniv, gjorde några fågel- och kattfotspår (som det ju finns i gamla tegelstenar då de fick torka utomhus), och så fick det torka. Sedan fyllde jag i skårorna med vit färg, sandpapprade lite eftersom leran ju blir ojämn av allt hanterande, och sedan patinerade jag det vill säga gnuggade in lite färg för at få tegelstenarna att se olika hårt brända ut. Jag använde min dotters Lyra- pennor, i olika bruna nyanser och kobolt!

2009-03-14 @ 10:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0