Tutorial på linning

Syde ett par shorts till och fotade hur linningen sys.



När shortsen är färdiga (förutom linningen) klipper man till en remsa som är 9 cm bred och så  lång att den räcker runt byxans öppning.



Stryk den på mitten, så du får märkningar både på längden och bredden.



Stryk fast en bit stadgande väv mitt fram på den delen som blir utåt. här sätter man fast öljetterna eller syr knapphålen som snöret träs igenom.



Sy sedan fast linningens ändar mot varandra men bara till mitt märkningen.



Nåla och sy fast linningen på byxan, passa mittmarkeringarna fram och bak.



Vik över till avigsidan, nåla och sy fast




Sy tre sömmar jämnt fördelade över linningen.



Nu är det bara att dra i gummiband och snöre  mitt bak, klart! Enkelt att justera gummibanden om det behövs.




Robins nya shorts framifrån



och bakifrån.

om något blev oklart, fråga gärna så förklarar jag närmare.

Kommentarer
Postat av: Fru Jippiyes

Takk for gode tips! Leter akkurat etter ideer til fine shortser til litt større gutter (11 år). Denne var super. Vil du røpe hvor du fant mønsteret, eller har du laget det selv? det var jo ekstra tøft med to ulike farger/mønster.

2010-02-18 @ 19:37:39
URL: http://jippiyes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0