lite nytt..

Varför skall jag spara bloggmaterial på hög innan jag kommer mej för att lägga upp det? det skulle ju vara roligare med lite och ofta.

nyaste projekten har varit  en luciaklänning åt svärmor. De är ett gäng som alltid klär ut sig och träffas på nyårsafton och i år hade jag äran att få ha ett finger i det. Tyvärr tog jag aldrig någon bild på den men det var så enkelt som det kan bli. Två gamla lakan blev framstycke och bakstycke + två ärmar. lite kantband runt halsen och fållar. 


Efter jullovet blv det lite panik när dottern skulle till lekis på morgonen. Julgodis och julmat hade gjort så att inga byxor gick på mera. Fick sätta mej på kvällen och sy lite nya. Har sett på många bloggar att ni sytt fodrade muddbyxor. Jag har alltid förknippat muddbyxor med collagetyg  men tänkte nu slå slag i saken och prova på bommullsvarianten. först sydde jag ett provexemplar av tygfynd från Emmaus, en grönrutig bommullsblandning till utsidan och ett grönblommigt underlakan till foder.  Muddarna är en plommonlila stuv från Tygmagasinet.



  


Andra paret blev av "kanincamo" budat från huuto.net med foder av ett gammalt påslakan från emmaus.  Den rosa mudden är från Eurokangas i Salo.


  Sömnaden gick bra förutom att jag på något underligtvis lyckades böja en nål i overlocken när jag sydde i benmuddarna på kanincamobyxorna.  Hittills har de gillats av Stina, sitter löst och ledigt och går snabbt att få på och av. Tror bog att jag kommer att göra ett par till bara jag hittar något fint tyg (jag har ju så lite i gömmorna, så det behövs nog lite mera, eller hur?)


Måste bar visa hur det kan gå när man håller i kanten på filten och rullar runt, hon har just kommit in från att ha sovit i vagnen och är därför så ljuvligt rosig om kinderna.    






Har också sytt en del som skall bli födelsedagspresenter. (Om jag vågar ge dem) visar bilder bara jag har levererat eller bestämt mej för att inte ge dem......

Tusen tack för alla komentarer jag fått, ett hej redan är jätte kul att få och det känns så kul att någon vill titta på vad jag försöker knåpa ihop. (jag har hållit mitt löfte hittills med att bli aktvare med att kommentera :) )

Kommentarer
Postat av: Zanna

Vilka fina byxor :)

2009-01-10 @ 20:31:03
URL: http://mammazion.blogspot.com
Postat av: Anna

Jättefina! :)

2009-01-10 @ 21:20:55
URL: http://snoddas-snoddas.blogspot.com
Postat av: Zanna

Hej hej, man anmäler sig på deras sidor, det står där hur man gör! http://giveandget28.blogspot.com/ http://syswaparna.wordpress.com/ lycka till :)

2009-01-11 @ 17:03:42
URL: http://mammazion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0