Finklänning...

i ett mindre fint tyg.... Tänkte prova kalasklänningsmönstret från Baby Cool och ville inte "offra" ett fint tyg på ett okänt mönster. Stod att storleken var 74/80 så eftersom min lilla skrutta passar bäst i 74:or lämnade jag bort sömsmånen. ÄNdå blev den enorm! hon kan säkert ha den när hon fyller 1år (nu är hon 5 månader).  



Tygerna är två gamla dynvar från emmaus. Själva sömnaden gick bra och jag tycker att det blev en söt sommarklänning. men storleken måste justeras till nästa försök.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh så söt! Den ser inte så stor ut på bilden, men jag vet att Baby Cools storlekar är löjligt stora ibland!

2009-02-07 @ 09:11:30
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: Retro Elephant

Tråkigt med alledel för stora mönster. Tur att den blev för stor och inte för lite :)



Vintagemässan var i Helsingfors (Finland)

2009-02-08 @ 20:21:21
URL: http://www.retroelephant.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0