Blus och fläskläpp

Så här fin blir man i ny blus och en präktig fläskläpp. Blusen har mamma fixat och Fläskläppen har hon fixat helt själv. Vi var och skrinnade (spotiga på sportlovet) och hon föll pladask på mage och slog näsan och munnen i isen fast hon hade cykelhjälm på. Hon blödde rejält från munnen och efter tandläkarbesök kunde vi konstatera att tre av framtänderna (den fjärde har hon just tappat) slagits lösa och troligtvis kommer lossna innom två veckor. Snyggt!! en av dem står tvärs imot som den borde i munnen och hon får inte tugga något med dem  på en vecka. Detta hände på tisdagen och nu har det värsta svullnaden lagt sig men den är rejält blå istället. Stackars Pruttan.



Blusen är sydd av Ottobre mönstret Hippieblus nr 3/06. Stina är 117 cm lång och blusen är storlek 128, MEN  den nedersta bruna randen är en förlängning på det ursprungliga mönstret, alltså kort, kort, kort och tilloch med ärmarna förlängde jag lite genom att sy i en extra tunnel för gummibandet. Men jag blev jätte nöjd. Nu är den kanske i längsta laget men med ett par bruna leggings/piratbyxor till sommaren borde det bli nice.... måste alltså sy passande byxer. :)

Det bruna tyget är inropat på huuto.net och det rosa är resterna av ett Ikea underlakan, pärlorna har jag tjuvat av min mor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0