Jag har blivit utmanad!!

Jag har blivit utmanad av FiaS och antar utmaningen hedrad över att någon vill veta i fall jag har något tips att komma med :-).

Du som blir utmanad skall (denna text får kopieras):Tipsa om ett sömnadstillbehör, t.ex. tyger, saxar, snedslå, symaskiner, knappar, trådar, pressarfötter osv.. Det kan vara något som är mycket prisvärt, bra kvalitet eller något hjälptillbehör som du tycker är väldigt bra samt varför. Man får också gärna berätta var man får tag på saken. Har du mer än en sak som du vill berätta om så går det givetvis bra.
Sen kan ytterligare (om du vill) dela med dig ett tips när det gäller sömnad, ett praktiskt tips. Det behöver inte vara något avancerat (med massa bilder), bara ett litet tips.När du svarat på frågorna så skall du skicka vidare utmaningen till 4 stycken nya personer med sömnad som hobby. Du skall meddela personen att du utmanat denne samt länka till personens blogg.

Mitt tips är:

Hmmm....
Jag som använder mycket mönster från olika källor, böcker, tidningar, internet osv. även lånat från bibliotek och vänner  har lärt mej att skriva upp på en av mönsterdelarna tex. var det skall vara extra stadga, hur långt gummibandet/snedslån/mudden skall vara, hur mycket det skulle rynkas ihop och annan information så man slipper söka i ursprungskällan när man egentligen inte har lust att ödsla sytid.

Jag fäster också alla mina likadana knappar i varandra med tråd så man snabbt får en översikt om vilka valmöjligheter jag har då jag vet hur många knappar jag behöver.

Och det tips jag själv har mest nytta av är:
Tänk efter före!!!

inte så matnyttigt kanske, men det var det jag kom att tänka på just nu.

själv vill jag utmana Josefin design, Lilla P, Heimlaga och Linjams pysselblogg.

Hoppas att de inte blivit utmanade ännu.

Kommentarer
Postat av: Heimlaga

Klart jag antar utmaningen!

2009-04-17 @ 23:11:04
URL: http://heimlagasyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0