Färgning

Hittade 5 meter ljuvlig trikå i Emmaus för 4€, mjuk och skön med söta små blommor på. Tyvärr med vitt botten så nattlinne var det jag tänkte på så där på raken. Nu har första halvan i sällskap av grå lyckra trikå och ett gammalt trikåtyg med hjärtan, som min mamma sytt pyamasar till mina stora barn av när de var små.



Blev jättenöjd med resultatet. Färgen hette "Amazon Green" men jag skulle nog säga olivgrönt.



Blev egentligen gladast över hjärttyget som jag trott att jag aldrig skulle komma att gilla då det var så skarpt i färgerna men nu är det ju jättefint. Pga blixten ser färgen kall ut, men den är varmt olivgrön på riktigt

Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst är det roligt att färga. Testade själv på det i helgen och blev toknöjd - nu vill man ju bara färga mer och mer. Vilket kräver nya tyger ;)

Den gröna färgen är helt underbar och lyfter verkligen tygerna.

2009-04-16 @ 05:46:27
URL: http://prinsessan-zelda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0