Kalasfin och kamoflage

Min syster fyllde år i veckan och vi var bjudna på kalas idag. Ville sy något nytt och hittade ett enkelt (trodde jag) mönster på en blus/klänning i en bok från 70-talet  (Molla maijasta halariin om jag inte minns fel) en Gardin köpt fråm
n Emmaus och spets från min mammas gömmor + en snabbt ihopsydd polojumper blev detta



Det märks att hon inte var intresserad av att posera (annars är hon världens linslus) för hon hade fullt upp med att läsa Yakari. Ärmarna och fållen på polon är inte fållade, för jag bröt av min tvillingnål i går kväll.

Sonens camo blev också färdigt igår, och hans kommentar var - Tufft. senare fick jag beröm för att byxorna var så bekväma, betyder att det duger att använda :)



Inte heller han imponerad av att bli avbildad. Jumpern är av collage tyg, två stuvar jag budat in på huuto.net och byxorna  är en stuv från Tygmagasinet. Båda mönstren egenritade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0