Grattis på farsdag alla pappor!!

Idag är det farsdag och nu kan kan jag visa upp vad jag och barnen har klurat ihop till gubben.

Barnen har fixat till sitt allra första projekt, ett förkläde.



och lite actionbilder:

 

de har både designat och sytt förklädet helt själva. (Mamma guidade lite bara)

Eftersom min man är en riktig datanörd, så gjorde jag en "matkass" till jobbet  och applicerade en TUX på, (loggan till linux operativsystemet) blev väldigt nöjd  om man får säga det själv.

 


Det är den berömda dagiskassen med förlängt handtag. kassen är av något konstmaterial/bommullsblandning, fodret av samma tyg som utsidan och applicationen av bommull.

Gjorde lite tidigare på hösten en nasseoverall (ottobre) åt Maja, storlek 56 men som vanligt var den jättestooor och hon kan ännu använda den fast hon annars nästan behöver 68:or nuförtiden.

 

Fleecen är från en pläd (minns inte om det är ikea eller jysk) fodret är ett gammalt bommullstrikånattlinne vitt med svarta prickar. hon är så söt i den.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt pingvinväska!

2008-11-12 @ 16:43:16
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Heimlaga

Å en sådan Linux kasse skulle min man gilla!

2008-11-14 @ 22:44:12
URL: http://heimlagasyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0