länge sen sist....

Det beror på att jag ordnat med en överraskningsresa för min gubbe och under tiden han var borta renoverade vi dotterns rum. Så jobbet med att planera resan och förbereda för renoveringen utan att bli upptäkt av gubben har tagit all tid och energi. Nåväl, gubben till sin bror på Åland och hela gänget till hjälp med renoveringen (min Far, mor, bror+fru och syster+sambo tusen tack för hjälpen)

Slutresultatet=





jag bara älskar den här tapeten....



Maja provsitter Stinas myshörna, mina sy projekt har varit dynorna hon sitter på och gardinen i fönstret. Skall ännu sy nya lakan och sänghimmel till docksängen (de nuvarande skär sig mot tapeten) och spetsgardiner till långsidan på sängen så hon kan dra för och få det ännu mysigare i myshörnan.



Ser ni att både mamma och döttar gillar rosa? inget unisex här.

veckans tidigare syprojekt har varit:



En virkad sommar mössa (rätt säsong) har aldrig virkat någonting förut, så jag är rätt nöjd den skall ha ett sammetsband ännu, sen är den klar. Mönstret finns på ottobres sidor på nätet.




två hjälmmössor i trikå åt Maja mönstret finns på ottobres hemsida



och en lekdräkt i trikå åt Maja, samma mönster som den ljusrosa med kossor men lite förstorat. Gillar mudden. Blev kanske lite för mycke rynk runt huvan, men den sitter så mycket bättre om man spänt mudden lite hårdare.

Har dessutom fixat en rätt tidskrävande julklapp, men det blir ingen bild på den före julen :)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Tack för kommentaren på min blogg! Vilka smarta mössor du sytt!



Kan inte Jofotex skicka landskapstyg till Finland?! Maila dem och fråga!!!

2008-12-03 @ 22:42:48
URL: http://strommingdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0