För lat för att blogga

här kommer senaste veckans alster, skulle kanske vara lönande att lägga upp lite oftare men, men.....



ny textil till dotterns docksäng, ett gammalt underlakan från Emmaus. inga konstigheter bara raksöm.



Ett par kortbenta pyamasbyxor till stora dottern. Eget mönster och tyget tänkte jag fråga någon klok om, det är ett stickat tyg, nån slags trikå, rätsidan är ribbad men baksidan är helt slät, bommull och ganska stumt, tunnt som t-skirts trikå ungefär.



Sen har jag sytt ett hundtäcke på beställning, Helt enligt ägarens älsklingsfärg :), Det var ganska besvärligt och det brast 4 nålar i symaskinen medan jag kämpade på. Kragen är av ylletrikå och  själva täcket är överst galontyg, fodret är ett billigt Ikea sängtäcke och innerfodret av fleece, varmt och skönt blev det i allafall (Det är faktiskt en hane, inte en tik :)  )

Bilden blev väl inte så jättebra, alltför stor hund så fågelburen kom ivägen. Mönster eget. Har sytthundtäcken förut för länge sedan, men då hade jag en dvärgpincher och det var liksom lite mera hanterbart.

Har också sytt lite julgåvor så det bloggar jag om i ett senare skede.


Kommentarer
Postat av: Skaparstigen

Så otroligt kreativt att sy ett så fint hundtäcke. Och det ser ju ut att sitta jättebra!

2008-12-09 @ 22:25:41
URL: http://skaparstigen.blogspot.com
Postat av: mia

hur gör man hundtäcke???

2012-01-31 @ 12:19:31
URL: http://trolletmialeinonen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0